Знайомтися із технологією веб-квест!

Вперше веб-квест представив викладач університету Сан-Дієго Берні Додж у 1995 р. 

Що таке веб-квест? Веб-квест – це поєднання проектної технології з звичайним квестом, який так люблять влаштовувати дітям на свята, де для отримання якогось подарунку або скарбу діти мають виконати низку цікавих та неординарних завдань. Та що там діти, квести стали невід’ємною частиною різноманітних свят дорослих людей. 

Отже, веб-квест – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест – це дидактична структура, за допомогою якої вчитель удосконалює пошукову діяльність учнів, дає їм завдання і визначає час виконання. Вчитель створює необхідні умови для пошуку і обробки інформації. Технологія веб-квест допомагає різнобічному розвитку учнів та розвиває їх критичне мислення. Учні вчаться добирати і упорядковувати інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровувати свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Робота над веб-квестом розвиває дослідницькі і творчі здібності учнів, сприяє підвищенню особистісної самооцінки, конкурентності та лідерських якостей учасників.
Структура веб-квесту

Робота над веб-квестом складається з двох етапів:
1) Організаційний етап – на даному етапі вчитель повинен зрозуміти, що він хоче показати учням цим веб-квестом. Вчителю слід чітко уявити та продумати кожен етап веб-квесту та лише після того починати розробку плану. Під час складання плану обов’язково потрібно враховувати вікові можливості учасників. Організаційний етап також включає в себе розробку вчителем завдань, критерій та бланків оцінювання. Також невід’ємною частиною є підбір рекомендованих джерел. 
2) Практичний етап – на цьому етапі переважає партнерська робота учнів та вчителя. Вчитель знайомить учнів з темою, формулює основну проблему, ставить перед учнями завдання та співпрацює з ними у разі потреби. 
Розробник веб-квесту Берні Додж, визначив наступні види завдань для веб-квестів: 
Переказ — демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання. 
Планування та проектування — розробка плану або проекту на основі заданих умов. 
Самопізнання — будь-які аспекти дослідження особистості. 
Компіляція — трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури. 
Творче завдання — творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, пісні, відеоролика. 
Аналітична задача — пошук і систематизація інформації. 
Детектив, головоломка, таємнича історія — висновки на основі суперечливих фактів. 
Досягнення консенсусу — вироблення рішення по гострій проблемі. 
Оцінка — обґрунтування певної точки зору. 
Журналістське розслідування — об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів). 
Переконання — схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб. 
Наукові дослідження — вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел. 
Веб-квест повинен включати в себе наступні структурні компоненти: 
Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, огляд усього квесту. 
Центральне завдання, яке зрозуміле, цікаве і здійсненне. Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і зазначена інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації). 
Список інформаційних ресурсів (в електронному вигляді — на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання завдання. Цей список повинен бути анотований. 
Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи). 
Опис критеріїв та параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються в веб-квесті. 
Керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію), яке може бути представлене у вигляді напрямних питань, які організовують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями по використанню електронних джерел, виставленням "заготовок" веб-сторінок тощо.) 

Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками під час самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити на закінчення риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди в подальшому.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дорогі учні! Наш веб-квест завершився! Із переможцями пропоную вам ознайомитись на сторінці "Оцінки"   Хочу сказати, що ви стар...